Trojice Boží- je Duch Boží-Bůh?

13.07.2014 12:27

Bible je nevyčerpatelný zdroj informací pro každého člověka, aby porozumněl Bohu, co po nás lidech chce, jak máme žít, abychom jednou mohli získat zpět věčný život, který jsme ztratili v ráji svoji neposlušností. A právě v Bibli nalezneme vše k znovu získání nesmrtelnosti, kterou má jen Bůh a všichni ti, kteří jsou nyní v nebi s ním.

  V prvé řadě musím napsat tyto verše:" SLYŠ IZRAELI:HOSPODIN JE NÁŠ BŮH,HOSPODIN JE JEDINÝ! PROTO MILUJ HOSPODINA,SVÉHO BOHA,CELÝM SVÝM SRDCEM,CELOU SVOU DUŠÍ A CELOU SVOU SILOU. (5.Moj. 6,4-5) Tyto dvě věty řekl Ježíš zákoníkovi, který se jej zeptal,který je nejdůležitější příkaz v zákoně. Jestli je Bůh JEDINÝ pro Izrael, tak je též JEDINÝ pro VŠECHNY LIDI, které stvořil!

Bibli studuji již přes 30 r. a nemohu z jistotou říci, že ji plně chápu. Pokaždé, když čtu určité pasáže, tak zjištuji, že mi je Bůh postupně otevírá, zkrze svého Ducha svatého. A právě již delší dobu o Duchu sv. uvažuji, kdo vlastně je. Ještě nedávno jsem to chápal jako každý věřící křesťan, že Duch svatý je třetí Božská osoba. Dále jsem o tom nepřemýšlel.

Ale obrat v mém myšlení, jestli je to tak, nastal, když jsem si uvědomil, že jsem v Bibli nikde nečetl, že Duch svatý je třetí Božská osoba. Dále jsem se dočetl, že Duch sv. byl přijat za osobu v roce 325 Radou v Nicei. A to mě jako člověka, který nedá na "někdo nařídil, nebo dodatečně schválil" (co nebylo nalezeno v Bibli) a podobně a beru Bibli jako jediný zdroj poznání, tak jsem narazil při čtení na verše u Jana 14,16-18. Zde se píše:"A já požádám Otce a on vám dá jiného Přímluvce, aby byl s vámi na věky- Ducha pravdy, kterého svět nemůže přijmout, poněvadž ho nevidí, ani nezná. Vy jej znáte, neboť s vámi zůstává a ve vás bude. Nezanechám vás osiřelé, přijdu k vám. Ještě malou chvíli a svět mne už neuzří, vy však  mě uzříte, poněvadž já jsem živ a také vy budete živí. V onen den poznáte, že JÁ JSEM VE SVÉM OTCI, VY VE MNĚ A JÁ  VE VÁS." Jan 17,3:" A život věčný je v tom, když poznají tebe, jediného pravého Boha, a toho, kterého jsi poslal, Ježíše Krista."

     U Jana 20,17 se píše:" Nedrž mě, ještě jsem nevystoupil ke svému Otci. Jdi ale k mým bratrům a vyřiď jim: Vystupuji ke svému Otci a k vašemu Otci, ke svému BOHU a k vašemu BOHU."

Tyto verše u Jana 14,16-17- mě donutily, abych nad nimi více zapřemýšlel. Zapřemýšlel jsem nad tímto veršem:" Jiný přímluvce, Duch pravdy, kterého svět nemůže přijmout, protože ho nevidí, ani nezná.Vy jej znáte, neboť s vámi zůstává a ve vás bude:" Doposud je přece náš přímluvce Pán Ježíš! A že by on, jako OSOBA  odešel a poslal za sebe náhradu jinou OSOBU, to se mě nezdá. Proč ta výměna? Ale budu pokračovat:"Nezanechám vás osiřelé, přijdu k vám. Ještě malou chvíli a svět mě už neuzří, vy mě však uzříte, poněvadž já jsem živ a také vy budete živi. V onen den poznáte, ŽE JÁ JSEM VE SVÉM OTCI, VY VE MNĚ A JÁ VE VÁS!" 

 Proberme si tuto větu podrobněji:"Já jsem ve svém Otci" Jsem pevně přesvědčen, že ne tělesně, ale duchovně! Takto se musí vysvětlit i druhá část věty:"Vy jste ve MNĚ a JÁ VE VÁS!" Že je Ježíšůj Duch v nás, je napsáno u Gal.4,6:"Protože jste synové,poslal Bůh do našich srdcí DUCHA SVÉHO SYNA, Ducha,volajícího Abba, Otče." Apoštol Pavel v Gal.2,20 říká:"Nežiji již já, ale žije ve mně Kristus." A Jan 15,5 píše:"Beze mně nemůžete nic učinit."

A toto mě utvrzuje, že ten Utěšitel- Duch pravdy, který je v nás, je -DUCH JEŽÍŠE KRISTA, který nás uvádí do celé pravdy, kterou nám hlásal, než ho ukřižovali! Nakonec naše tělo je chrámem Ducha sv. který v nás přebývá.

 Již David ve 2.Sam. 23,2 říká:" Promlouvá ze mě Hospodinův Duch, jeho slovo ve svých ústech mám."

V 1.Kor. 8,6 je napsáno:" My přece víme, že je JEDINÝ Bůh Otec, od něhož je všecko a my jsme tu pro něho a JEDINÝ Pán Ježíš Kristus, skrze něhož je všecko, i my jsme skrze něho:" Proč by tam nebylo napsáno, že žijeme i skrze JEDINÉHO- Boha, Ducha svatého, Utěšitele? 1.Par. 17,20:"Hospodine, nikdo není jako ty a není Boha kromě tebe, jak jsme vždy na vlastní uši slyšeli." 

    Jeden ze znalců Písma slyšel jejich rozpravu a viděl, jak dobře jim Ježíš odpověděl.Přistoupil tedy a zeptal se ho:"Které přikázání je ze všech nejdůležitější?" 

    Ježíš mu odpověděl:" Nejdůležitější je: ,Slyš, Izraeli - Hospodin je náš Bůh,HOSPODIN JE JEDINÝ. (Marek 12,28-29)

   Na to mu ten znalec Písma řekl:" Mistře, to jsi opravdu řekl dobře. Ano, BŮH JE JEDINÝ A NENÍ ŽÁDNÝ KROMĚ NĚJ. (Marek 12,32)

    Proč ho Ježíš neopravil, a neřekl mu:"Jsme tři, ne jeden!"  On jim ale řekl něco, co může přesvědčit KAŽDÉHO, kdo studuje Bibli.

 U Lukáše ve 24. kap. 36-39 se píše; zatímco o tom mluvili, stanul uprostřed nich Ježíš. "Pokoj vám," řekl. Oni si ale v hrozném úleku mysleli, že vidí DUCHA.

Řekl jim tedy:"Proč jste tak vylekaní? Proč jste na pochybách? Podívejte se na mé ruce a nohy -jsem to já! Dotkněte se mě a přesvědče se: DUCH PŘECE NEMÁ MASO A KOSTI; JAK VIDÍTE, JÁ JE MÁM!"

     Ve Zjevení v páté kapitole ve verši 6.se píše:"A hle, spatřil jsem, jak uprostřed trůnu a těch čtyř bytostí a uprostřed těch starců stojí Beránek jako zabitý a má sedm rohů a sedm očí, což je SEDM DUCHŮ BOŽÍCH poslaných na celou zem." Takže jak bychom mohli tomuto verši rozumět, než že je zde na zemi ne jeden, ale SEDM DUCHŮ,(v tomto případě Bohů?)

   Ne, je jenom JEDEN BŮH a ostatní "duchové" z Otce a Syna vychází. Tak to chápu já.

 

 Podobný verš najdeme v listu Ef. 4, 6:"Jeden Bůh a Otec všech, který je nade všemi skrze všechny působí a je ve všech!" TĚLESNĚ, nebo DUCHOVNĚ? Věřím, že se všichni shodneme, že -DUCHOVNĚ! 

V 5.Moj.6,4-" Slyš, Izraeli, Hospodin je náš Bůh, Hospodin jediný" Čekají ještě na vykupitele-Mesiáše, Ježíše, kterého nepřijali, protože ho nepoznali a ukřižovali ho , jako že se rouhal Bohu a mnozí ho čekají dodnes.

U Joele 2.kap.27 se píše:"A tehdy poznáte,že já jsem v Izraeli, že váš Bůh jsem já, Hospodin, a ŽÁDNÝ JINÝ NENÍ. Můj lid už navěky nedojde potupy!"

  "Já jsem Hospodin tvůj Bůh už od vyjítí z Egypta; BOHA KROMĚ MNE NIKDY NEPOZNÁŠ, NENÍ JINÝ SPASITEL NEŽ JÁ!" (Ozeáš 13,4)

U Jak.2,19:"Ty věříš, že je jeden Bůh. To je správné. I démoni tomu věří, ale hrozí se toho:" Joel 13,4:"Já jsem Hospodin tvůj Bůh, už od vyjítí z Egypta; Boha kromě mne nikdy nepoznáš, není jiný Spasitel než já!"

Ve Zj.4,11:Jsi hoden, Pane a Bože náš, Přijmout slávu, Čest i moc, neboť jsi stvořil všechno a tvou vůlí všechno povstalo a jest. Další a podobný citát je o J.K. ve Zj.5,12:"Slyšel jsem je mocným hlasem volat:"Hoden jest Beránek ten obětovaný,přijmout moc,bohatství,moudrost, sílu poctu, slávu i dobrořečení:" A ještě verš 13:"A všechno stvoření na nebi i na zemi, v podzemí i v moři, všechno co v nich jest, slyšel jsem volat:"TOMU, (Bohu Otci)jenž sedí na trůnu i Beránkovi JEŽÍŠI, Božímu Synu,dobrořečení, čest, sláva i moc na věky věků!"

Pokud by byl Duch sv. též osoba a Bůh, tak by mu podobně jako Otci a Synu vzdávali podobnou slávu.

 Iz.45,21:" Podejte svou zprávu a své předložení. Ano, ať se spolu v jednotě poradí. Kdo způsobil, aby to odedávna bylo slyšet? Kdo o tom právě od té doby podává zprávu? Ne snad já, Hospodin, kromě něhož NENÍ JINÝ BŮH, spravedlivý Bůh a Zachránce a vyjma mne není žádný. Dále: Iz. 44,6-8:" Toto praví Hospodin, král Izraele, jeho vykupitel, Hospodin zástupů:"Já jsem první, i poslední, kromě mne žádného Boha není. Kdo je jako já? Jen ať se ozve! Ať to oznámí, ať mi to předloží!" Iz.46,9-10:"Pamatujte na to, co bylo na počátku, od věků! Já jsem Bůh a jiného už není, jsem Bůh a nic není jako já. Od počátku oznamuji, co se v budoucnu  stane, od pradávna, co se ještě nestalo. Pravím:Moje rozhodnutí platí a co se mi líbí, uskutečním." 1 Tim. 1,17:"Králi věků, nesmrtelnému, neviditelnému, jedinému Bohu buď čest a sláva na věky věků!"

1 Tim. 2,5:"Je totiž jeden Bůh a jeden prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk, Kristus Ježíš."

 Dále u Luk.4,18 se píše:"Duch HOSPODINŮV jest nade mnou, proto mne pomazal, abych přinesl radostnou zvěst."...atd. Další jasný verš, že Duch je Boží Duch, je v Zach.4,6. Na to mi řekl:"Toto je slovo Hospodinovo k Zerubábelovi: ne mocí, ani silou, nýbrž MÝM DUCHEM, praví Hospodin zástupů. Pán je Duch, a kde je Pánův Duch, tam je svoboda. My všichni s odkrytou tváří jako v zrcadle odrážíme Pánovu slávu a tehdy jsme Pánovým Duchem proměňování k jeho obrazu, od slávy k slávě. 2 Kor 17-18

Zakončit bych chtěl veršem Jan.17,3:"A život věčný je v tom, když poznají Tebe, JEDINÉHO BOHA,a JEŽÍŠE KRISTA, kterého jsi poslal." A Řím. 8,9:" Vy však nejste živi ze své síly, ale z moci Ducha, jestliže ve vás Boží Duch přebývá. Kdo nemá DUCHA KRISTOVA, ten není jeho." U 1.Tes.4,7-8:"Vždyť Bůh nás nepovolal k nečistotě, nýbrž k posvěcení. Kdo tím pohrdá, nepohrdá člověkem, nýbrž Bohem, jenž vám dává SVÉHO svatého Ducha." V 1 Petr.1,10-11:"Tuto spásu se pečlivě a pilně snažili vystihnout proroci, když prorokovali o milosti připravené pro vás. Pídili se po tom, na koho a na kdy jim ukazoval Kristův Duch, který byl v nich, předpovídal Mesiášovo utrpení a následující slávu." Ve Sk. 16,7 se píše:"Když se přiblížili k Mysii a pokoušeli se jít do Bitýnie, ale DUCH JEŽÍŠŮV jim to nedovolil."

V Janovi 6,57 se píše:" Jako mě poslal živý Otec a já žiji skrze Otce,tak ten, kdo jí mne, bude žít skrze mě. Toto je ten chléb, který sestoupil z nebe. Ne jako když otcové jedli manu a zemřeli. Kdo jí tento chléb, bude žít navěky." Ve verši 63 je to vysvětleno:" Duch je ten, kdo dává život; tělo nedokáže nic. Slova, která k vám mluvím, jsou Duch a jsou život."

 Podobných veršů, které dosvědčují, že máme Ducha sv. a nebo Ducha Božího, nebo Ducha Kristova je v Bibli více, ale jak jsem napsal ze začátku, tak nikde není napsáno, že Duch Boží je samostatný Bůh, čili osoba (ovšem ve trojici). 

  Když byl Ježíš pokřtěn a vystoupil s vody, tak se otevřela nebesa a spatřil BOŽÍHO DUCHA,jak sestupuje s nebe jako holubice a přichází na něj. V tom se z nebe ozval hlas:"Toto je můj milovaný Syn, kterého jsem si oblíbil." Čí byl Duch, který sestoupil na Ježíše? Přece Duch Boha OTCE!

 U Jana 5,39 se píše:"Zkoumáte Písma a myslíte si, že v nich máte život věčný a Písma svědčí o mně." U Matouše ve 28, 20 je psáno:" A učte je zachovávat všechno, co jsem vám přikázal. A hle, já jsem s vámi po všechny dny až do skonání světa."  Tento verš jasně říká, že JEŽÍŠ JE S NÁMI PO VŠECHNY DNY,AŽ DO SKONÁNÍ SVĚTA. To znamená, že je s námi Jeho DUCH!

 Když se Ježíš zjevil učedníkům uprostřed nich, tak řekl:"Pokoj vám"  Oni byli zděšeni a mysleli, že vidí ducha.  Pán Ježíš jim řekl, aby se ho dotkli a přesvědčili se: duch přece nemá maso a kosti, jak to vidíte na mně." Z těchto veršů, co řekl Ježíš jasně vyplývá, že Duch nemá (jako osoba) maso a kosti! Proto NEMŮŽE BÝT 3.BOŽSKÁ OSOBA.  U Jana 20,22 Ježíš na ně dechl a řekl:"Přijměte Ducha svatého." A Ježíšův Duch nás vede neustále tak, jak vedl své apoštoly 3 a půl roku!

  Ještě jedny verše, které jsou napsány ve Sk.2,2-4. A náhle nastal z nebe hluk, právě jak se přežene ostrý závan, a naplní celý dům, ve kterém seděli. A ukázali se jim jazyky, jakoby z ohně, rozdělily se na každém z nich se usadil jeden a všichni byli naplněni  svatým Duchem a začali mluvit různými jazyky, právě, jak jim umožňoval Duch, aby se vyjadřovali.  

Jako Boží Ostatky, jsme vždy věřili, že naše učení musí být založeno na Písmu. Přesto jsme v r. 1980 na Generální Konferenci v Dalasu , kde byla oficiálně přijata Trojice jako naše učení prohlásili:Ačkoli ani jedna pasáž Písma neformoluje učení Trojice, je považována za skutečnost a pouze vírou můžeme přijmout existenci Trojice.

 Neexistuje žádné jiné učení, kterému věříme, jež nemůžeme jasně dokázat z Písma.  Koho máme uctívat, to není žádné tajemství a je v Božím Slově jasně stanoveno.

   Z Písma se ještě dozvídáme, že Marie počala z Ducha svatého. Takže pokud je Duch svatý osoba, tak by musel mít tělesný poměr s Marií! Ale v Bibli u Lukáše, 1,35 je psáno:"Sestoupí na tebe Duch svatý a zastíní tě moc Nejvyššího." A kdo je ten Nejvyšší? BŮH OTEC! 

   Ve Zj. 22,1 se píše: potom mi ukázal řeku s vodou života, jasnou jako křišťál, tekoucí z Božího (Otcova) a Beránkova trůnu. Pokud by byl Duch Boží osoba, tak by tam bylo i z trůnu Ducha svatého, -trojice Boží.

Ortodoxní Židé ctí dodnes jediného Boha-Otce.Žádného jiného Boha neznají, ale stále čekají na - Mesiáše.

   Ve Zjevení 21,22 se píše:"V tom městě jsem ale neviděl žádný chrám. Jeho chrámem je totiž Pán Bůh Všemohoucí a Beránek." O třetí osobě, Duchu svatém se zde nepíše, protože Duch svatý z OTCE A SYNA vychází a jako samostatná osoba neexistuje!

Jak jsem výše uvedl, to jsem vyčetl při studiu Z Písma svatého.

    "Jestliže však někdo nemá DUCHA KRISTOVA, TEN NENÍ JEHO!"  Jasná věta, že?

 Přeji všem poctivě hledajícím Boží pravdu a vedení Duchem Božím!  (SVATÝM) 

 František

Diskusní téma: Trojice Boží- je Duch Boží-Bůh?

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek