KDY TO BUDE-KDO TO BUDE

28.01.2015 18:09

Nedávno jsem si přečetl z časopisu "Z RÁJE DO RÁJE" zajímavé pojednání co se dělo, co se děje a co se bude dít v budoucnu. Nechci si to nechat jenom pro sebe, proto to přepisuji i pro ty, kteří mají upřímný zájem vědět, co nás čeká v krátké době.

  Toto pojednání vypracoval - Franz Gehorsam.

 Část první

 

Moto: Iz. 4,1
I chopí se sedm žen jednoho v ten den a řeknou:Chléb svůj jísti budeme a rouchem svým se odívati,  toliko ať se po tobě jmenujeme; odejmi pohanění naše.
 Tento verš, podobně jako některé jiné verše Bible je plný mystických spojení. Co mohou znamenat a jaký by asi  mohl být jejich význam? Tak a podobně se může ptát nejeden čtenář Bible a nemusí to být jenom tak zvaný " sváteční čtenář".
 Tato krátká kapitola, mající jen šest veršů,prorocky mluví o tom, jaké vyhlídky čekají Boží lid- v tomto případě starý Izrael,až dojde k vysvobození z područí Babylona. Samotný první verš je plný symbolických prorockých slovních spojení. Jistě to mělo svůj význam v té době, v čase návratu zajatců do vlasti. Je to už velmi dávno,  více než 2 500 let. Kdo by měl odvahu se v tak dávné minulosti probírat a porovnávat, zda tato prorocká slova mají odpovídající naplnění v dějinách Izraele? Historických zpráv té doby není příliž, kromě samotné Bible. Ty však jsou dostatečně výmluvné. Nebyla to lehká doba.
 Zajatci se sice vraceli, tak jak proroctví před  mnoha desetiletími předpovědělo. Ne však všichni se vrátili, ale ne spontánně. Mnohým se tam zalíbilo, a přestože byli v cizí zemi a ne doma, vzdor tomu se tam měli poměrně dobře a domů se jim příliž nechtělo. Dokonce museli být třikrát oficiálně vybídnuti k návratu. Přesto jich neodešel plný počet a ti, kteří odešli, se začali doma zařizovat podle zvyklostí, jimiž "načichli" v Babyloně. Záměr, který Bůh Izraele sledoval z jejich návratem, nebyl brán příliš v úvahu. To potom přinášelo také své důsledky. Stále"pokukovali" po tom, co dělají jejich sousedé, vesměs zpohanštělí,přebírali jejich učení, ale hlavně praktické chápání náboženského života. Biblické zprávy  o té době nejsou příliž povzbudivé. Také důsledky takového života nejsou nijak slavné. Vliv pohanského prostředí, ve kterém dlouho žili a které do sebe "nasávali" nesl svoje ovoce. Přečtěte si v Bibli první a druhou kapitolu proroka Aggea. Tato čedba ale není hlavním záměrem tohoto pojednání. Hlavním smyslem je asi toto: Co mohou znamenat  ta podivná slovní spojení onoho prvního verše v Izaiášově proroctví? A nemohou se nějak podobně aktualizovat i dnes v životní realitě Boží církve? Zkusme o tom přemýšlet a uvažovat společně.
 Poračování příště.
 

 

Diskusní téma: KDY TO BUDE-KDO TO BUDE

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek