Kdo je Bůh?

21.02.2024 21:42

 Je více možností, jak si lidé mohou Boha představit, ale je jen jedna pravda, jak nám Boha představuje jeho Slovo - Bible. Pokud bychom neměli Bibli, tak by nikdo z lidí nemohl Boha znát. Odkud bychom mohli poznat, JEDINÉHO PRAVÉHO BOHA? Vždyť pohanské národy ve SZ měli mnoho tak zvaných bohů.

    Postupem času, když lidé získali Bibli a začali ji číst, (ale ne studovat) tak si v ní našli *tři Bohy* Otce, Syna a Ducha. Podle toho se lidé dnes i nechávají křtít  (Matouš 28,19). 

    Již ve SZ křtil Jan Křtitel v Jordáně, kde pokřtil i Ježíše. U Marka 1,9-10 se píše; I stalo se v těch dnech, přišel Ježíš z Nazaretu Galilejského, a pokřtěn jest od Jana v Jordáně. A hned, jak vystoupil z vody, uzřel nebesa otevřená a Ducha jako holubici sestupujícího na něj. 

    Potom Jan Křtitel křtil i ostatní lidi, kteří za ním přišli. Křtil je vodou ku pokání a ten pak, který po mně přichází, jestiž mocnější nežli já, jehož to nejsem hoden obuvi nositi. On vás křtít bude DUCHEM SVATÝM A OHNĚM (Matouš 3,11).

    To se taky stalo, když přišel den padesátý, byli všichni jednomyslně spolu. I stal se rychle zvuk z nebe, jako valícího se větru prudkého, a naplnil všechen dům, kde seděli. I ukázali se jim rozdělení JAZYKOVÉ JAKO OHEŇ, kterýž posadil se na každého z nich (Skutky apoštolů 2,1-3).

    Představíme si teď PRAVÉHO BOHA. Píše se o něm ve SZ u Izaiáše 44,6-8:" Takto praví Hospodin, král Izraele a Vykupitel jeho, Hospodin zástupů:JÁ JSEM PRVNÍ I POSLEDNÍ A KROMĚ MNE NENÍ ŽÁDNÉHO BOHA. Ale to není ještě vše, co tím Bůh Myslil, že je JEDINÝ! On řekl ještě něco, co je velice důležité U Izaiáše 46,9:Rozpomeňte se na první věci od věků stálé, nebo já sem Bůh silný, a NENÍ ŽÁDNÉHO VÍCE BOHA, ANIŽ JE MNĚ PODOBNÉHO! 

    Další verš o jednom Bohu je u Efezských 4,6:"Jeden Bůh a Otec všech, kterýž je nade všechno, i ve VE VŠECH VÁS!" Další, jemu podobný je u Korintským 8,6:"Ale my máme JEDINÉHO BOHA OTCE, z něhož je všechno a my v něm a Jednoho Pána Ježíše Krista, skrze něhož je všechno i my skrze něho." JEDEN jest zajisté BŮH, jeden také PROSTŘEDNÍK BOŽÍ A LIDSKÝ, člověk, Kristus Ježíš. (1. Timoteovi 2,5)  

    U Jana 14,28 se píše:"Slyšeli jste, že já řekl jsem vám: JDU A ZASE PŘIJDU K VÁM. Kdybyste mě milovali, radovali byste se jistě, že jsem řekl:Jdu k Otci; nebo Otec je VĚTŠÍ NEŽLI JÁ. 

    Je ještě více veršů, ve kterém se píše o JEDNOM BOHU - OTCI! Ale to si může KAŽDÝ, kdo Bibli STUDUJE najít. Ale jak mnozí z nás víme, tak je podle všeho, co se dnes děje poslední doba, tak ještě každý může z Bible vyčíst,že je jenom JEDEN BŮH, A TO OTEC, A JEHO SYN, JEŽÍŠ KRISTUS, NÁŠ SPASITEL! Píše se o tom u Jana 17,3:"A to je věčný život, aby poznali TEBE, JEDINÉHO PRAVÉHO BOHA A TOHO, KTERÉHO JSI POSLAL, JEŽÍŠE KRISTA." 

    A navíc, Ježíš Kristus je ten UTĚŠITEL, kterého Otec poslal, aby v nás přebýval. Píše se o tom u Jana 14,16-18:"A já budu prositi Otce, a jiného Utěšitele dá vám, aby s vámi zůstal NA VĚKY, DUCHA PRAVDY, kterého svět nemůže přijmout, protože ho nevidí, ani ho nezná, ale vy ho znáte, neboť u vás přebývá a VE VÁS BUDE. Neopustím vás sirotků, PŘIJDU K VÁM. Ještě maličko a svět mě už neuzří, ale vy uzříte mne, neboť já živ jsem a i vy živi budete. V ten den vy poznáte, že JÁ JSEM V OTCI SVÉM A VY VE MNĚ A JÁ VE VÁS." 

    Proto ty verše pro mě znamenají, že JEŽÍŠ JE ZDE STÁLE PŘÍTOMNÝ, NYNÍ ALE SVÝM DUCHEM V KAŽDÉM, KDO V NĚHO VĚŘÍ! 

    Jak jsem napsal výše, tak Bible se na její pochopení nemůže číst jako obyčejná kniha, ale musí se studovat s modlitbou a prosit o Ducha svatého, který JEDINÝ NÁM JI MŮŽE VYSVĚTLIT, PROTOŽE JE TO SLOVO BOŽÍ. Nikdo z lidí nám ji nemůže vysvětlit. Proto je tolik církví. 

    Tím důvodem bude v pochopení a vyznání se v Písmu tolik rozdílů. Každé společenství si postupně vytvoří hlavní body a podle nich ale učí SVŮJ VLASTNÍ VÝKLAD, ve kterém není Boží záře! A některé církve k Bibli přidávají *ústní podání*, které podle nich je i NAD BIBLICKÝM UČENÍM. Někteří lidé tolik touží po vedoucích pozicí, slávě a *duchovní moci*, že zapomínají na Jakubovo varování, že učitelé, kteří vyučují, budou souzeni přísněji. (Jakub 3,1) 

    Lidé, kteří chodí do kostela a poslechnou si kázání a Bibli nestudují, tak ani nepoznají kolikrát rozdíl, jestli to bylo biblické, nebo kněz kázal polopravdy. Můj názor je na taková kázání neuvážený,protože to znevažuje Boha Otce, i Pána Ježíše a Boží slovo. Myslí si někdo, že se nic neděje? Tak ať si přečte ve Zjevení 22,18-19. Možná se nad těmito verši zamyslí. 

    Teď napíši jenom svůj názor na Ježíše Krista, kterého miluji a velice si ho vážím, protože mě zachránil svoji dobrovolnou smrtí od věčného zatracení. ON je BOŽÍ SYN! Je Otci roven, protože prohlásil:"Já a Otec jedno jsme" a ve verši   u Jana 14,28 se píše "Otec větší jest než já."

    Já jsem  z těchto veršů, co jsem napsal vyrozuměl, že Ježíš je Otci roven, protože dostal od Otce - VEŠKEROU MOC NA NEBI I NA ZEMI, ale je JEDNOROZENÝ SYN, takže není od VĚČNOSTI, zemřel za naše hříchy, takže ; může Bůh zemřít? A o další osobě, kterou nazývají mnozí že je BŮH, NENÍ V BIBLI VŮBEC ZMÍNKA. Myslím tím samostatnou osobu - BŮH DUCH.

    Někteří věřící lidé, kteří v církvi mají vysoké postavení říkají:"O Duchu Božím, jako Osobě samostatné není v Bibli zmínka, MUSÍME JI PŘIJÍMAT VÍROU!" Ale pro mě platí to, co je napsané ve Zjevení 22,18-19! 

    První lidé, Adam a Eva žili v souladu s Bohem až do té doby, než jim zapověděl jísti ze stromu vědění dobrého a zlého. Bůh člověku řekl:" V který bys koli den z něho jedl, smrtí umřeš." (1. Mojžíšova 2,17) 

    Na zakázaném stromě byl had, který byl nejchytřejší z polních živočichů a ten řekl ženě: Takliž jest, že vám Bůh řekl: Nebudete jíst z každého stromu rajského? Eva mu však řekla:Ovoce stromů rajských jíme; Ale o ovoci stromu, který jest uprostřed ráje, řekl Bůh: Nebudete ho jísti, aniž se ho dotknete, abyste nezemřeli. (1.Mojžíšova 3,2-3) I řekl had ženě:Nikoli nezemřete smtí! Ale ví Bůh, že v který koli den z něho jísti budete, otevrou se oči vaše a budete jako bohové, vědouce dobré a zlé. (verš 4-5)

    A od té doby nastali lidem potíže, proto je Bůh musel z ráje vyhnat. 

    Když Eva porodila porodila prvního syna, dostal jméno Kain. Druhý jejich syn se jmenoval Abel. Další problém - Kain zabil Abela. Ale jak to bylo dále, to si přečtěte ve 4. Mojžíšové. 

    Tím chci říci, že nastaly lidem potíže, které jsou stále větší. Neposlušnost Boha vede lidi do zahynutí. Lidé si ale stále myslí, že když je Bůh láska, tak budou spaseni všichni! Ale zapomínají, že BŮH  je také SPRAVEDLIVÝ! 

     U Malachiáše se píše ve 4. kapitole v 1. verši:"Nebo aj, ten den přichází hořící jako pec, v němž budou všichni pyšní, a všichni pášící bezbožnost jako strniště. I zažhne je ten den, kterýž přijíti má, praví Hospodin zástupů, takže neostaví jim ani kořene, ani ratolesti." 

   A v tom je ta spravedlnost, že BEZ VÍRY SE NELZE ZALÍBIT BOHU! 

CELKOVÉ SHRNUTÍ.

   1)  JE JEDEN BŮH, OTEC.

   2)  JEHO SYN, NÁŠ SPASITEL A VYKUPITEL, JEŽÍŠ KRISTUS.

   3)  DUCH SVATÝ JE DUCH OTCE A JEHO SYNA A NE SAMOSTATNÁ OSOBA.

   4)  JSME VEDENI DUCHEM KRISTOVÝM, I OTCOVÝM, KTERÝ V NÁS PŘEBÝVÁ.

   5)  CO NÁS UČÍ KAZATELÉ, KNĚŽÍ A DALŠÍ BIBLIČTÍ PRACOVNÍCI, A NENÍ POTVRZENÉ BIBLÍ, TAK NENÍ CELÁ PRAVDA.

   6)  JEŽÍŠ KRISTUS NENÍ BŮH, ALE JE MU ROVEN, NEBOŤ DOSTAL OD OTCE VEŠKEROU MOC NA NEBI I NA ZEMI.

   7)  KDYŽ JE JEŽÍŠ BOŽÍ SYN, TAK BY JAKO BŮH NEMOHL ZEMŘÍT. 

   8)  JEŽÍŠ JE PO OTCI PRO NÁS HŘÍŠNÉ LIDI NEJDŮLEŽITĚJŠÍ OSOBA, NEBOŤ NÁS SVOJÍ ZÁSTUPNOU SMRTÍ ZACHRÁNIL OD VĚČNÉ SMRTI. 

    Našemu Bohu a Jeho Synu Ježíši Kristu buď čest, sláva a chvála na věky věků!