Dílo Ducha svatého
Římanům 15,3:" Bůh naděje nechť nás naplní veškerou radostí a pokojem ve víře, aby se rozhojnila vaše naděje mocí Ducha svatého."
Když Ježíš oznámil svým učedníkům, že odejde ke svému Otci, zaslíbil jim, že pošle Ducha svatého. Jak jsem již v mnoha svých článků napsal, že bez vedení Ducha svatého nelze Boží pravdu pochopit. Proto se máme za Ducha svatého modlit, aby nám ho Bůh dal do srdce.
Jan 14,26:" Ale přímluvce, Duch svatý, kterého pošle Otec ve jménu mém, ten vás naučí VŠEMU a připomene vám všechno, co jsem vám řekl."
Ježíš nazval Ducha svatého ZASTÁNCEM, PŘÍMLUVCEM, UTĚŠITELEM, OBRÁNCEM, POMOCNÍKEM, RÁDCEM. "On přijde a ukáže světu, v čem je HŘÍCH, SPRAVEDLNOST A SOUD! "
Ve Skutcích apoštolů, ve 28. kap. ve verších - 17- 20 se píše, že Pavel, kterého vezli k soudu za císařem do Říma, tak v Římě svolal židovské představené a řekl jim:" Bratři, ačkoli jsem se nijak neprovinil proti našemu lidu, ani proti otcovským zvykům, byl jsem v Jeruzalémě zatčen a vydán Římanům. Ti mě po výslechu chtěli propustit s tím, že jsem nespáchal nic, za co bych zasloužil smrt. Židé však byli proti a tak jsem byl nucen odvolat se k císaři.
Ve verších 21- 27 se píše:" Nedostali jsme o tobě žádný dopis z Judska a nikdo z bratrů k nám nepřišel se zprávou, nebo žalobou na tebe. Chceme si však poslechnout tvé názory; o té sektě totiž víme, že je všeobecně odmítána."
Pavel jim potom vyprávěl o Božím království a z Mojžíšova zákona a Proroků přesvědčoval o Ježíši. NĚKTEŘÍ se jeho slovy dali převědčit, ale JINÍ NEVĚŘILI. Když se nemohli shodnout, a začali se rozcházet, Pavel jim pověděl ještě toto:"Duch svatý správně řekl našim otcům skrze proroka Izaiáše:
"Jdi k tomu lidu a řekni: "SLUCHEM USLYŠÍTE, ALE NEPOCHOPÍTE, ZRAKEM UVIDÍTE, ALE NEPROHLÉDNETE. NEBOŤ SRDCE TOHOTO LIDU ZTVRDLO; UŠIMA ZTĚŽKA SLYŠELI A OČI PEVNĚ ZAVŘELI, JEN ABY OČIMA NEUVIDĚLI, UŠIMA NEUSLYŠELI, SRDCEM NEPOCHOPILI A NEOBRÁTILI SE, ABYCH JE NEMOHL UZDRAVIT."
Tak podobně se to opakuje i dnes. Těm, kteří hlásají Boží pravdu, kterou si VŠICHNI mohou najít v Bibli, BOŽÍM SLOVĚ, tak raději věří lidem, kteří ani Bibli nestudují a učí POLOPRAVDY, které je vedou do záhuby. Uvědomují si to tito "věřící?"
Ježíš nazval Ducha svatého:"ZASTÁNCEM, PŘÍMLUVCEM, UTĚŠITELEM, OCHRÁNCEM, POMOCNÍKEM, RÁDCEM. On přijde a ukáže světu, v čem je hřích, spravedlnost a soud." Hřích, že nevěří ve mne; spravedlost, že jdu k Otci, a už mě neuvidíte; a soud že vládce tohoto světa je již odsouzen."
Ježíš neposílá Ducha svatého, aby nás odsoudil nebo zavrhl, ale aby nám pomohl vidět, jak moc potřebujeme Boží milost. Přebývá-li však ve vás Boží duch, pak nežijete v těle, ale v Duchu. KDO NEMÁ DUCHA KRISTOVA, TEN NENÍ JEHO. (Římanům 8,9)
Všímáte si, že se zde píše:"KDO NEMÁ DUCHA KRISTOVA?" A ne nějakou třetí Božskou osobu!
O Trojici jsem již psal 13.7. 2014 ve svém článku:"Trojice Boží- je Duch Boží Bůh?"
My ale máme být Ježíšovi svědci, ne žalobci. Máme lidem přinášet svědectví o Ježíšově vykupitelské moci, tak jak to Pavel říkal představeným církve, když ho vezli k císaři do Říma a tam jim kázal o Kristu. Ale ne všichni Pavlovi uvěřili! O tom jsem již výše psal.
Neobrácení lidé mají pocit, že jejich vnější mravnost je dostatečná a netouží po spravedlnosti Boží, ale své vlastní, ta, která pramení z jejich dobrých skutků. Kdežto Ježíšova spravedlnost je dostatečná a naplňuje všechny požadavky zákona. My tuto spravedlnost máme přijmout prostřednictvím VÍRY V JEŽÍŠE KRISTA. Takto můžeme spokojeně žít, protože JEŽÍŠ ŽIJE V NÁS SVÝM DUCHEM!
Ap. Pavel napsal:"Jsem ukřižován spolu s Kristem, nežiji již já, ALE ŽIJE VE MNĚ KRISTUS. A život, který zde nyní žiji, žiji VE VÍŘE V SYNA BOŽÍHO,KTERÝ SI MNE ZAMILOVAL A VYDAL SEBE SAMÉHO ZA MNE." (Galackým 2,20)
Co Pavel těmito verši říká? Je zde JASNĚ ŘEČENO, ŽE V NĚM ŽIJE KRISTUS! Takže "proměněná oplatka" v tělo Kristovo?
Ježíš svým životem a smrtí oslavil Otce. Dnes je Ježíš s Otcem v nebesích a s námi je přítomen (v nás) prostřednictvím Ducha svatého. Duch svatý vede hříšníky k Bohu- Otci a Ježíšovo odpuštění nás osvobodilo, abychom mohli žít novým životem.Bůh nás přijal za své děti. Už nejsme Božími nepřáteli, protože žijeme podle DUCHA! V Kristu jsme byli zapečetěni Duchem svatým, kterého jsme dostali jako záruku našeho dědictví.
Ti, kdo přijali Krista, jsou znovuzrozeni! Řím. 5,2-5:" Neboť zkrze něho jsme vírou získali přístup k této milosti. V ní stojíme a chlubíme se nadějí, že dosáhneme slávy Boží. A nejen to: chlubíme se i utrpením, vždyť víme, že z utrpení roste vytrvalost, z vytrvalosti osvědčenost a z osvědčenosti naděje. A naděje nezklame, neboť Boží láska je vylita do našich srdcí skrze Ducha svatého, který nám byl dán."
Naděje je naplnění mojí víry. Naše naděje vyvěrá z Boží lásky, je Ježíšovou obětí za nás na kříži a pramení z BOŽÍ STÁLOSTI A VĚRNOSTI.
Dílo Ducha svatého je možno shrnout v konstatování, že Duch svatý spolupracuje s Otcem i Synem na dovršení našeho spasení. Duch svatý nás probouzí z naší duchovní smrti. Vede nás k uvědomování si, naší hříšnosti a otevírá nám oči pro poznání, že jsme ztraceni! Rozněcuje v nás touhu po změně a vede nás k Ježíši Kristu, který JEDINÝ může naplnit naše potřeby. DÁVÁ NÁM JISTOTU SPASENÍ, protože napřimuje naši pozornost na Ježíše a na to, co pro nás učinil. Duch svatý nás proměňuje, abychom stále více obráželi Kristův charakter a pomáhá nám naplňovat Boží vůli. Duch svatý stojí za vznikem Bible, je bezpečným ukazatelem a normou našeho křesťanského života a věrouky. Bez Ducha svatého bychom byli ztraceni.
Duch svatý je největší dar od Otce pro nás, pro lidi!
Kdo je Duchem svatým veden, ten JISTĚ VÍ, že Ježíšova oběť byla DOKONALÁ a žádný očistec neexistuje.
Kristus přece nepřišel do svatyně udělané rukama, ale do samotného nebe, aby se za nás postavil před Boží tvář.Také tam nepřišel proto,aby se obětoval ZNOVU A ZNOVU jako když velekněz každoročně vchází do nejsvětější svatyně s cizí krví, ale ukázal se teď na konci věků, aby svou obětí JEDNOU PROVŽDY smazal hřích. Lidem je určeno jednou zemřít, a potom je čeká soud. Právě tak se Kristus JEDNOU obětoval, aby sňal hříchy mnohých, a podruhé se ukáže ne už kvůli hříchu, ale pro spásu těch, kdo na něj čekají.
Takových veršů, kde se píše, že Kristova oběť je JEDINÁ a dostatečná je v Bibli více. Najde je ale jen ten, kdo Bibli studuje.
František